Karate: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Dexbot (Discussion | contribûts)
p Removing Link FA template (handled by wikidata)
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
Il '''karate''' (空手道, ''karatedō'') eal jeè une [[art marziâl]] di atac e difese, di origjin [[Gjapon|gjaponês]], che e consist in concentrâ dute la fuarce dal cuarp intun puest determinât. Duncje, e je une art di autodifese cuntun aspiet spirituâl predominant.
 
Il karate si à svilupât inte isule di [[Okinawa]], dulà che i ocupants gjaponês a vevin proibît il l'ûs di [[Arme|armis]], e daspò [[Gichin Funakoshi]] Sensei lu puartà in [[Gjapon]]. De sô creazion, l'obietîf di cheste art e fo di fâ in mût che il ''karateka'' (chel che al pratiche il karate) al rivedi a causâ un dam definitîf al aversari cuntun sôl colp.
 
Il karate (''kara'': vueit e ''té'': man) o karate-do (il cjamin de man vueide) e je une dissipline che si pratiche cun lis mans vueidis e il cuarp disarmât. I braçs e lis gjambis a vegnisvegnin alenadis in mût di vê la stesse agjilitât e potence di une arme reâl. Ma pluiPlui di dut, si scugne alenâ il cuarp e il [[spirt]] par rivâ a un domini totâl de situazion, e podê cussì frontâ l'averdariaversari cun educazion e creance.
 
La esence di dute la tecniche doprade intal karate si concentre intal ''kime''. Si trate di un atac esplosîf che al acompagne cualchi altri atac (pugn, [[pidade]] o parade). Se une tecniche no je compagnade dal ''kime'', no si pues considerâconsiderâle karate autenticheautentic.
 
Come sport di competizion, il karate si divît in dôs modalitâts:
* '''Kumite''': al è il combatiment tra doi karatekas. La norme principâl in chest combatiment e je il control dal contat fisic cul aversari. In nissun câs un atac (colp di man o pidade) eal pues causâ dams al cuarp dal aversari, e se chest al sucêt il karateka al ven scualificât. Cussì, i combatiments si caraterizin no semplicementri pe velocitât des azions ma ancje principalmentri pal lôr control.
* '''Katas''': a son une dimostrazion dai moviments e dai cambis di posizion fats un dopo di chel altri. Dutis lis katas a includintegnin dentri i elements essenziâlsessenziâi par esercitâ la totalitât dal cuarp. Lis tecnichis basichis des katas a son parâ e atacâ cuicun i pugns, lis mans o i pîts, dut combinât intune forme logjiche, come se devant si ves pardabon un aversari.
 
== Scuelis e mestris ==