Internet: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p Annullate le modifiche di 151.51.160.241 (discussione), riportata alla versione precedente di Addbot
Cambiat
Rie 1:
* WHO EDISDTZAHCDFRTDFGUXYIDOKSABGTRU6JDTYDFJSKHAGFTYUSJ`HNHFGSJDSYGUJDSGYUJD<ref>E</ref> FFDD dfvbtg dhfudsio`er
'''Internet''' (pr. ''Ìn-ter-net'', dal [[Lenghe latine|latin]] ''inter'', fra, e l'[[Lenghe inglese|inglês]] ''net'', [[rêt]]), in curt ancje '''Net''' al è un sisteme mondiâl viert a ducj di [[rêt]]s conetudis di [[ordenadôr]]s che a comunichin tra di lôr par mieç dal standard '''[[Internet Protocol]]''' (IP). E je componude di tantis rêts comerciâls, academichis, domestichis e governativis plui piçulis. Internet al traspuarte diviersis informazions e servizis, come la [[pueste eletroniche]], lis [[chat]]s, lis pagjinis web e altris documents dal ''[[World Wide Web]]''.
 
Al contrari dal pensîr comun, Internet e il World Wide Web no son sinonims: se Internet e je une colezion di rêts inter conetudis, leadis di fîi in [[ram]], [[Fibre otiche|fibris otichis]], e vie indevant, il Web e je une colezion di documents inter conetûts, colegâts di [[Leam ipertestuâl|leams ipertestuâi]] e [[URL]]s.
 
== La storie ==
Internet al è nassût intai agns Sessante pes esigjencis militârs dai [[Stâts Unîts]]: si jere tal plen de [[Vuere frede]] e si veve bisugne di une rêt che no fos centrâl, ma cun plui ponts di acès e che podès lâ indevant ancje se un dai siei elements al fos stât eliminât. Cheste prime rêt e cjapave il non di ARPANET e funzionave dome jentri dai Stâts Unîts; ae fin dai agns Setante si slargjà ancje a cualchi paîs european, e tal [[1980]], cu la definizion dal ''[[Transmission Control Protocol]]'' (TCP) e dal ''[[Internet Protocol]]'' (IP), lis basis ancjemò vuê de rêt, si fevele di Internet. Il ''[[World Wide Web]]'', ch'al rapresente ce ch'o doprin principalmentri vuê in [[Internet]], al nas uficialmentri tal [[1992]], cuant che il ricercjadôr dal [[CERN]] ''Tim Berners-Lee'' al definì il protocol [[HTTP]] (''HyperText Transfer Protocol''). Subit daspò di cheste date e vignì fûr il prin sgarfadôr (browser), [[Mosaic]] .
 
== Principâi servizis disponibîi su Internet ==
* [[World Wide Web]]
* [[TCP/IP]]
* [[FTP]] (o ben ''File transfer Protocol'')
* [[Gopher]]
* [[Pueste eletroniche]] (o Email)
* [[Liste di distribuzion]]
* [[Newsgroup]]
* [[Telnet]]
* [[Webcast]]
* [[File sharing]] (Condivision di file)
 
== Principâi ents di gjestion di Internet ==
* [[ICANN]] (Internet Corporation of Assigned Names and Numbers)
* [[IETF]] (Internet Engineering Task Force)
* [[W3C]] ([[World Wide Web Consortium]])
* [[IESG]] (Internet Engineering Steering Group)
* [[ISOC]] (Internet Society)
 
[[Categorie:Informatiche]]