Mosse: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (Discussion | contribûts)
p Bot: Migrating 25 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q53135 (translate me)
link pal Vipau, piçulis corezions linguistichis
Rie 17:
|notis= 
}}
'''Mosse''' ('''Mossa''' par furlan local, ''Moša'' par sloven) al è un comun di 1.687 abitants che al fâs part de province di Gurize. Si cjate a cirche 4 km a soreli a mont di Gurize e al è la prime staziônstazion feroviarie che si passe lant di GuizeGurize a Udin cul tren.
Il comun di Mosse al fâs part de Comunitât Montane daldi Tor, Nadison e Cuei adun cun altris 24 comuns.
 
 
Rie 28:
 
 
Mosse si cjate intun teritori unevore particolâr, sedi dal pont di viste strategjic (biel che la zone di Gurize e fâs di zonte tra la Penisule Taliane e la Europe Orientâl) sedi orografic. I siei cueis -ducj tra i 101 e i 103 metris- a son part di une serie che dade val dal Vipàc[[Vipau]] a rivin fintremai a chê dal Lusinç: il Pudigori, i cueis di Fare e di Cormons, la mont di Migjee e vie indenant. chisteChiste aree e à duncje rivistît un grant interès fin de antichitât, biel che chiste schirie di alturis e fo dotade di cetancj puescj di osservaziôn colegâts a viste. Mosse e vignive duncje a cjatâsi intal centri di un sisteme difensîf che al veve chê di protezi il teritori e lis impurtantis viis di comunicaziôn che lu straviersavin a ôr dai flums. lis tantis altur, oltri che bogns puescj di osservaziôn, e jerin ancje un bon ripâr: chist al fesè nassi i prins insediamênts bielzà de preistorie.
Il cuel di Mosse e dute la plane dal Prevâl a forin evidentementri abitadis continuamentri fin de Ete Neolitiche. Anzit, al pues jessi che la tiere di Mosse e sedi stade un dai prins lûcs di insediament uman de zone di Gurize, tant che a sugjerissin i ritrovaments dai ultins agns: tal 1960 un imprest di clap sclesât in localitât ''Gjave Blanchis'', e olmis di piere decorade sul cuel de ''Valisela'' lì di Vile Codelli.
Daûr das alturis, la ample plane dal Prevâl ufrive protezion e scuindarili: al è simpri al Neolitic che si fasin risalî lis struturis di len (probabilmentri palafitis) dai jaciments torbôs di chê zone.