Prime vuere mondiâl: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Udine2812 (Discussion | contribûts)
Nessun oggetto della modifica
Udine2812 (Discussion | contribûts)
Nessun oggetto della modifica
Rie 7:
Gran part dai combatiments de Prime Vuere Mondiâl a forin sul Front Ocidentâl, jenfri di un sisteme di fortificazions e trinceis che a lavin dal [[mâr dal Nord]] fintremai i confins de [[Svuizare]]. Chest sisteme in scjale plui piçule e fo aplicât ancje sul front talian, mancul intal front orientâl, dulà che i spazis a jerin plui grancj, cun planis e pocjis [[ferade|feradis]]. Altris combatiments a si davuelzerin sul mâr e sot di lui, e ancje, pe prime volte te storie, par aiar. Plui di nûf milions di soldâts a muririn insieme cun tancj altris civîi.
 
La vuere e causà la disintegrazion di cuatri imperis: chel Asburgjic, chel todesc, chel rus e chel otoman. La [[Gjermanie]] e pierdè ducj lis colonis, e a nasserin gnûfs stâts come la [[Cecoslovachie]] e la [[YugoslavieJugoslavie]], e altris a forin tornâts a creâ ([[Polonie]]).
 
La grande vuere e fo une roture decisive cul vieri ordin dal mont, vignût fûr da lis [[vueris napoleonichis]] e che al jere stât un pôc modificât des rivoluzions nazionalistic de metât dal [[XIX secul]].