Gurize: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Coordenadis
Nessun oggetto della modifica
Rie 24:
 
E je la citât plui a jevât dulà che a si fevele par furlan (tes zonis di Lucinîs, Stracis, Monsante, Plaçute e Sant Aroc).
Al è il cjâf lûc dal Friûl IsuntinOrientâl; il so non al ven dal sloven ''gorica'', (pronunzie ''"gorìtza"'') che al vûl dî cuel, cun riferiment probabilmentri a chel dal cjastiel.
Citât cun plui animis, partignint par istorie sedi al [[Friûl]], sedi a la [[Vignesie Julie]], sedi a la culture slovene.
 
Rie 57:
Gurize e je nomenade pe prime volte ai [[28 di Avrîl]] dal [[1001]] intun document che parie l'imperadôr Oton III al donave la citât (''quae sclavonica lingua vocatur Goritia'') al patriarcje di [[Aquilee]] e ai Eppsteins, conts dal [[Friûl]]. Cussì Gurize e fo prime sot dal [[Patriarcjât di Aquilee]], daspò sot dai conts de [[Bavarie]].
 
Tal [[1500]], muart l'ultin cont, Lenart, a [[Lienz]], la citât e passà a Massimilian I di Asburc, ancje se [[Vignesie]] e varès volût cjapâ jê possès di Gurize, che e tornarà a ladeventarà [[Italie]], tal mût di dut il Friûl orientâl, dome tal [[1919]] daspò de [[prime vuere mondiâl]].
De metât dal [[XVIII secul]] e fo sede arcivescuvîl, cuntune jurisdizion une vore grande, che e rivave fintremai la citât di [[Como]], in [[Lombardie]]).