Americhis: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (Discussion | contribûts)
p Bot: Migrating 172 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q828 (translate me)
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
Lis '''Americhis''', dispès clamadis nome '''Americhe''', a son doi continents tacâts fra di lôr cu l'[[istmi di Panama]]. I doi continents a son l'[[Americhe dal Nord]] e l'[[Americhe dal Sud]].
 
Lis Americhis a confinin a Nord cul [[ocean Glaciâl Artic]], a est cul [[ocean Atlantic]] e a soreli pognet cul [[ocean Pacific]]. La Americhe dal Nord e je separade de [[Asie]] dal [[stret di Bering]] a nord -ovest dal continent.
 
A voltis cun Americhe dal nordNord si intint nome la part plui a nord ([[Stâts Unîts di Americhe|Stâts Unîts]] e [[Canadà]]), che e jere stade colonizade sore dut dai [[Ream Unît|inglês]]. La [[Americhe Centrâl]] e fâs part de Americhe setentrionâl, ancje se ideologjicametri e forme, adun cu la Americhe dal Sud, la [[Americhe latine]].
 
La Americhe e ven clamade ancje '''gnûf mont''' par distinguiledisferenceâle dal vieri mont ([[Europe]], [[Asie]] e [[Afriche]]).
 
L'om al è rivât intes Americhis uns 30.000 agns indaûr passant pal [[stret di Bering]] cuant che al jere dut glaçât. Planc planc al à colonizât dut il continent e a son nassudis des civiltâts tant che i [[MayaMayas]], i [[Incas]] e i [[Aztecs]], isoladis dal rest dal mont.
 
Al somee che i prins europeans a rivâ in Americhe dal nordNord a sedin stâts i [[vichincs]] atôrator aldal [[1100]] dopo di Crist. Dut chest nol jere cognossût in Europe, tant e je vere che la scuvierte de Americhe, fate di [[Cristoful Colomp]] intal [[1492]], e je vignudesucedude par câs, parcè che l’esploradôr al pensave di rivâ in [[Indie]].
 
Il non ''Americhe'' al è stât inventât dal cartograf todesc [[Martin Waldseemüller]] in onôr a chel dal esploradôr [[Amerigo Vespucci]].
 
Lis Americhis a àn une superficie di 42.223.788 chilometris cuadrâts, ven a stâi pôc di mancul di chê de [[Asie]], la popolazion e je di plui di 800.000.000 di abitants cuntune densitât medie di cirche 19 abitants par chilometri cuadrât. Intes Americhis a son 35 nazions indipendentis (2223 atal nordNord e 13 atal sudSud) e un pôcs di teritoris semi -indipendents.
 
{{Continents}}