Vichincs: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (Discussion | contribûts)
p Bot: Migrating 104 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q12567 (translate me)
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
[[Figure:Viking expansion.png|thumb|right|350px|Espansion vichinghe dal otâf secul (ros scûr), dal novesim secul (ros), dal decim secul (narançon) e dal decim prin secul (zâl). Il vert al mostre lis zonis che a àn patît scorsadis dai Vichincs]]
 
I '''vichincs''' ala foforin un popul di esploradôrs, comerciants e vuerîrs origjinari de [[Scandinavie]].
 
Carateristiche di chest popul ale fo la lôr abilitât di movisi cu lis lungjis barcjis, clamadis ''drakkar'', vie taipai flums come tai mârs, sedi pai cumierçcumierçs, sedi par fâ la vuere. Si pues clamâ [[epocheete dai VichincsVichinghe]], il periodi di timp jenfri lela fin dal VIII e l'XI secul.
 
I Vichincs a àn esplorât (e dispès a si son lâtsancje insedâts) in tancj pardutteritoris: [[Islande]], [[GroenlandieGroenlande]], [[Tieregnove]], isulis [[Shetland]] e [[OrcadsOrcats]], tal sud dongjefin a lis cuestis dal Nordafriche, a est intai flums de [[Russie]] (là che a forin clamâts Rus' e i derin il non al stât fondât di lôr) e tal [[Imperi Bizantin]], là che a forin clamâts Variâcs.
 
I Vichincs son cognossûts par jessi stâsstâts i prins a meti pît inte [[Americhe di sore]], jenfri la fin dal X e l'inizi dal XI secul. SonA son stadis cjatadis testemoneancis de lôr presince in teinte isule di [[Tieregnove]], tal [[Canadà]] di vuê.
 
Daspò de introduzion dal [[cristianisim]] te Scandinavie, i Vichincs a scomençarin a lâ a tôrator di mancul.
 
Le epoche dai Vichincs vensi sieradesierà cu la [[bataie di Stamford Bridge]] dal [[1066]], cuant che il re norvegjês Harald HardradeHaardrada al fo cjapât di sorprese e sconfit dai inglês, che pôctal timpstes dopoan a vignaran batûts dai [[normans]] guidâtsmenâts di William[[Vielm il concuistadôr]].
 
[[Categorie:Storie]]