Rimit: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (Discussion | contribûts)
p Bot: Migrating 2 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q189829 (translate me)
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
[[Figure:Paolo Uccello 038.jpg|thumb|350px|Pauli Ucèl: episodiis di vite dai rimîts]]
'''Il rimîtrimit''', o romit o eremit (dal [[Lenghe greche|grêc]] ''erèmites'', peraule che ven da ''erèmos'' ,ch'al vûl dî di bessôl) eal jeè une persone che e vîf di bessole in lûcs platâts par podê preâ.
 
==I rimits in te Storie==
Fin dadi cuant ch'che al è scomençât il [[cristianesim]], a jerin cristians che a levin in lûcs platâts par preâ.
 
Di cheste forme di vite religjose,vnassude nassude par cjatâcirî un vivi plui dongje a ce ch'alchel diseveproponût ildal [[Vanzeli]], a si cjatin testemoneancis za dal III secul d.d.C.
[[S.Sant Pauli di Tebe]] al e'è il pui antîc rimîtrimit che si cognòs (al mûr in talintal [[318 d.C]], si dîs, a 113 agns, daspò vê passât 90 agns intune caverne in meditazion, cun doi leons e un corvat che i puartave di mangjâ ogni di un toc di pan.
[[S.Sant Antoni abât]] al veve un grum di int che e preave cun lui in talintal desert dal [[Egjit]] indulà che i rimîtsrimits son nassûts.
 
Dal desert dal Egjit, i rimits si son difondûts in dut l'Orient, soredut in Palestine cun S.Sant Ilarian e in [[CapadocieCapadoce]] cun S.Sant Grivôr di NazionziNazianzi e S.Sant Basili.
Par la lôr santitât, un grum di rimîtsrimits a vegnin clamâts «ParîsParis dal desert».
LeLa vite di chescj rimîtsrimits no jere facilfacile.
Une cronache medievâl e conte che «''a vevin lela barbe lungje, cjavei pençs e sporcs, vistîts rots,e a jerin magris di fâ pôre...''»
Mangjavin nome cualchi toc di pan dûr e lidrîs e a bevevin nome aghe.
 
La pratiche di vite dai rimits e rive ancje in [[Europe]] cun S.Sant Anastasi, in talintal IV secul. A si cjatavin rimîtsrimits in [[Gallie]], [[Bretagne]] e in [[Irlande]]; i rimîtsrimits no vivevin simpri di bessôi ma a jerin ancje comunitâts di rimîtsrimits, clamâts ancje ''cernobîscenobits'' (''cernobiticenobiti'' par talian). Chestis comunitâts a jerin nassudis parcè inche talintal desert la vite e jere dure: si podeve cjatâ animâi velenôs e pericui di ogni gjenar. A son stâsstâts cjatâts papîrs dal IV secul, scrits in [[lenghe greche]], dongje la citât di Lycopolis in [[Egjit]], che a contin che i rimits a vevin ancje contats comerciâi cu la popolazion dal lûc.
 
[[Categorie:Religjon]]