Gjenue: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (Discussion | contribûts)
p Bot: Migrating 97 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q1449 (translate me)
Nessun oggetto della modifica
Rie 18:
 
== Teritori ==
Gjenue e je logade tal mieç de Ligurie, dilunc di cirche 42 chilometris di cueste, ae estreme bande ocidentâl de [[Riviere di LevantJevât]]. Daûr dal puart e des frazions costieris, si cjatin i prins rilêfs dai [[Apenins]]. La citât e je dominade de '''Lanterne'', un fari alt 117 metris, visibil a 30 chilometris, che al è il simbul de citât.
 
== Storie ==
La storie di Gjenue e je, in dut câs, influençade dal mâr, dadi simpri pont di riferiment de metropoli. La citât e fo une des [[Republiche marinare|Republichis marinaris]], insiemit a [[Vignesie]], [[Pise]] e [[Amalfi]].
 
Probabilmentri, il periodi plui florit pe citât aal forinfo i vot secui di Republiche: Gjenue e jere la capitâl di un stât che al comprendeve scuasit dute la Ligurie, la [[Corsiche]], il bas [[Piemont]] e la isoleisule di [[Capraie]].
 
Tal [[1814]], il teritori de Republiche al fo anetût al [[Ream di Sardegne]], daspò des decisions dal [[Congrès di Viene]].
 
Il [[XX secul]], e in particolâr il periodi dal [[Fassisim]], al viôt la creazion de '''Grande Gjenue''': in altris peraulis, la union di plui di vinçvincj comuns dal litorâl, come Nervi, Pegli, Sampierdarena, Voltri e altris, par creâ une uniche grande metropoli, dilunc di dute la Marine di Gjenue.
 
== Viôt ancje ==