Jesus: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (Discussion | contribûts)
p Bot: Migrating 2 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q302 (translate me)
Nessun oggetto della modifica
Rie 3:
== Figure ==
 
Di Jesus a 'ndnt cjacarin principalmentri i vanzei canonics, ancje se o cjatincjatìn tocs in altris fonts no religjosis come par esempli ''AntichitàAntiquitates GiudaicheIudaicae'' di GiuseppeJosef FlavioFlavi, scrits di Plini il VecjoVieli, Seneca e altris.
 
Il non '''Jesus''' al corispuint al tiermin grêc "Iesoùs" che al derive dal ebraic "Yeshùa o Yehohshùa", che al significhe: "Idiu al salve".
Rie 12:
Crist al salte fûr dal grêc ''Cristòs'' che al volte la peraule ebraiche "Mashiach" (Messie) che e jere assegnade intal Vecjo Testament ai sovrans elezûts dal Idiu (par esempli Davide) e a significhe "ont", ven a stâi consacrât in non dal Idiu.
 
Secont i vanzeliscj al è nassût a [[Betlem]], lela citât di Davide. I soisiei gjenitôrs a stavin a [[Nazaret]], ma cuant che Jesus al è nassût a si cjatavin a Betlem par un [[censiment]].
Altris a sostegnin invezit che al è nassût a Nazaret.
La date e popues sei ator il 6 o 7 p.d.C.
 
Al fo batiât a cirche trente agns, e di chel moment al scomençà une grande ativitât di [[predicazion]] che e à durât cirche trê agns e mieç.
 
Po dopo al fo injustementri condanât dai capocjis dai predis ebreus, e dopo un mateç di procès al fo metût a muart dai romans cun sbalsamantis soferencis sbalsamantis.
 
== DifarencisDiferencis di viodude ==
 
=== Cristians ===
Rie 27:
Al è considerât ancje la seconde persone de [[Trinitât]]. Duncje al è sedi om che Diu, al ven a stâi Diu incjarnât.
 
LeLa muart di Jesus e costituì un sacrifici di espiazion par i pecjâts di dute l'la umanitât.
 
Cu la so resurezion al stabilì lela vitorie su lela muart e ancje lela resurezion par ducj i oms.
 
Intai cults cristians al ven ripetût il sacrifici da la eucarestie dulà che il pan e il vin a deventin so cuarp e so sanc.
Dut chest al sucêt midiant de [[transustanzazion]] pai catolics, o par [[consustanzazion]] pâipai evangjelics o [[protestants]] [[luterans]].
Pai [[protestants]] [[riformâts]], invezit, il rît eucaristic vie pal cult al è nome simbolic.
 
A Jesus ea son dedicadis lis principâls fiestis cristianis come la Pasche cuncu lis celebrazions de setemane Sante, il Nadâl, la Trinitât, l'la Epifanie, la Sense.
 
=== Islamics ===
Rie 41:
Secont i musulmans, Jesus nol è il Fi dal Idiu, ma un profete che al à preparât la vignude di Maomet.
 
Al è nassût in maniere meraculosemiracolose de vergjine Marie.
 
I musulmans a dinein la Trinitât, e a dinein ancje che Jesus al sei muart in crôs e duncje risorzûtresurît: secont lôr, invezit, al è stât cjolt sù in cîl da Allah cence murî.
 
Al tornarà su la tiere a la fin dai timps, intal dal Judizi finâl.
 
=== Judeus ===
Rie 53:
Vint une confession rigjidementri monoteiste, a acetin dome l'Idiu come unic Signôr sul mont e su la storie, partant Jesus par lôr nol è di nature divine.
 
=== Testemonis di JeovaJehova ===
 
 
Rie 64:
In cheste maniere al vierzè la strade de vite perpetue a ducj i oms che a varessin francjât fede.
 
Cumò aal si cjate in cîl, tornât inte glorie celest, e al governe come Re in cîl in spiete di puartâ in curt chest governiguvier ancje su la tiere.
 
Al è ancje par chest che Jesus al insegnà a preâ ai soisiei dissepui inte preiere dal Pari Nestri: ..........''che al vegni il to ream, che ae sedi fate la to volontât come che e je in cîl ancje su la tiere..........''(MateuMatieu 6:9,10)
 
In chel timp finalmentri, cuant che al varà netât vie i necuitôs, la tiere e tornarà a jessi un paradîs come che l'Idiu lale veve creade al inizi.
 
=== Altris ===