Sience: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (Discussion | contribûts)
p Bot: Migrating 170 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q336 (translate me)
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
La '''sience''' (dal [[Lenghe latine|latin]] ''scientia'') e je dal pont di viste [[etimologjic]] un insiemeinsiemi di cognossincis. Purpûr, soredut daspò de [[rivoluzion copernicane]], cun cheste peraule si riferìn a la ativitât di discuvierte di cognossincis. Dal [[XIX secul]] in ca, la sience e je simpri plui stade leade al [[metodi sientific]], ven a stâi a un procès di discuvierte rigorôs e riprodusibil in diviersis condizions, separant cussì lis [[siencis esatis]] e [[siencis sperimentâls|sperimentâls]] de [[filosofie]], che fin a chê volte e influençave un grum la idee di sience.
 
[[Figure:Galileo.arp.300pix.jpg|thumb|right|[[Galileo Galilei]], pari de sience moderne]]
Il concet di sience al pues jessi dividût intunin doi grancj grups:
* lis [[siencis puris]] (che a pontin al svilup di teoriis) e lis [[siencis aplicadis]] (che a pontin a aplicazions pratichis, pe vite di ogni dì)
* lis [[siencis naturâls]] (il studi dal nestri ambient) e lis [[siencis sociâls]] (il studi dal compuartament dal om e de [[societât]] umane)
 
== Filosofie de sience ==
Lis implicazions derivadis da lis discuviertis sientifichis a son un argoment une vore dibatût inte [[filosofie]], in particolâr ilis efietsconsecuencis intal cjamp de [[etiche]]. Il tocbranc dide filosofie specializât in chescj temis al è la [[filosofie de sienceepistemologje]].
 
== Matematiche ==
Inte grande maiorance dai câs, la [[matematiche]] ale èje il lengaç unificantunificadôr pes siencis, soredut inte descrizion dai modei, ma ancje inte fase dai esperiments e de verifiche dai risultâts.
 
== Metodi sientific ==