Alte etât di mieç: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Legobot (Discussion | contribûts)
p Bot: Migrating 1 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q202763 (translate me)
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
[[Figure:Sacr Gelasianum 131v 132.jpg|thumb|right|300px|Incipit dal Sacr Gelasianum,manuscrît dal IIX secul,conservât in te Librerie Vaticane.]]
 
Si clame '''Alte etâtete di mieç''' che part de [[etât di mieç|ete di mieç]] che e scomence cu le colade dal [[Imperi roman di Ocident]] in talintal 476 d.C, fin in talintal an [[1000]].
 
Daspò de deposizion dal ultin imperadôr roman [[Romolo Augustolo|Romul Augustul]] in talintal 476, nissun al cjape pui il puest di Imperadôr.
 
L'imperi bizantin al manten la sovranitât parsore lis tieris che jerin une volte dal [[Imperi roman di Ocident]].
Lis popolazionpopolazions gjermanichis stanziadis su chestis tieris, a ricognossin la autoritât dal imperadôr di [[Costantinopoli]].
L'imperi bizantin al cîr di controlâ ancje la Glesie, ma al cjate la fuarte oposizion dal Pape.
Daspò lis invasions dai barbars e le opare dal imperadôr [[Giustinian|Justinian]], che al veve cirût di tornâ a cjapâ lis tieris pierdudis, la fin dal secul VIII al viôt il ream dai [[Francs]] a [[Ocident]], i [[Langobarts]] in teinte [[Italie]] setentrionâl, l'Imperi bizantin in talintal sud de Italie e in taiintai [[Balcans]].
 
== LeLa Glesie ==
 
La alte etâtete di mieç e viôt ancje lela riorganizazion de [[Glesie]], che e cjate simpri pui afermazion e interès de bande de popolazion, fin a deventâ une sorte di federazion di glesiis episcopâls.
I [[vescui]] a sielzevin i sacrâts locâi, e a vevin ancje une buine colaborazion cul podê civîl.
 
Il vescul di [[Rome]] al leve cjapant simpri pui impuartance in tal contest de gjerarchiejerarchie de Glesie, e lu puartarà a vê simpri pui podê e a confrontâsi cu la Glesie di Orient parsore cuestions di [[teologjie]], come par illa fatcuistion de [[iconoclastie]] in talintal secul VIII.
 
Intant, in teinte [[Europe]] dal secul VI, al cjape simpri puiplui man il fenomen dai [[rimîtsrimits]], che e devente une novitâtgnovetât simpri puiplui difondude in teinte tradizionâl societât cristiane.
Cui che al sielzeve di deventâ eremit al voleve vivi seont ce che al diseve il Vanzeli, in teinte penitince, preant, cirint di vivi come [[Jesus]] al veve tant predicjât.
I prins a lâ daûr di chest model di vite a forin i anacorêts, oms che a levin a vivi in talintal isolament plui complet, cence volê un contat uman. Daspò, chest mût di vivi al ven cambiât: si capîs la bisugne di vivi inintune comunitât, regolade dadi une dissipline: a scomencin a nassi i [[munistîr]]s.
 
[[Sant Antoni Abât]], [[San Basili il Grant]] e San Pacomi a forin i iniziadôrs di chest moviment in Orient.