Niederlech: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
 
Rie 3:
== Storie ==
Chest privileç al fo dât ae comunitât di [[Glemone]] ae metât dal 1200 dal Patriarcje, insieme cuntune autonomie plui grande, par ricompensâ la fedeltât de citât. E jere une leç une vore vantazose pai abitants, e la citât e gjoldè une prosperitât economiche in chest periodi, ma al provocà la invidie dai tradizionâi rivâi di Glemone, la comunitât di [[Vençon]]; intal 1300 i Duchis di Carintie, che a jerin i parons di Vençon, a rivarin a fâ concedi ancje a cheste comunitât il dirit dal Niederlech.
Par fâ rispietâ cheste disposizion a forin inserîts articui di pueste daitai statûts comunâi de Basse etât di Mieç; in particolâr, intal ''Statuta Glemona'' dal [[1381]], lis cjatìn tai articui 200 e 201, tal Statût di Vençon dal [[1425]] tai articui 89 e 90.
 
Cul passâ dai secui chest privileç al deventà simpri mancul impuartant e vantazôs pes citâts; un dûr colp al fo soredut la costruzion di une strade alternative che de Austrie menave al puart di Triest pe valade dal [[Lusinç]]; chest al fasè calâ un grum il trafic che de Austrie al vignive jù par [[Udin]].