Filologjie: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Gnove pagjine: Le filologjie e je le sience che e studie i testos par ricostruì il lôr aspiet origjinari mediant de analisi critiche e comparative des fonts storichis che ju testimoniin. Il proce...
 
+ categorie e cualchi corezion
Rie 1:
LeLa '''filologjie''' e je lela [[sience]] che e studie i testostescj par ricostruì il lôr aspiet origjinari mediant de analisi critiche e comparative des fonts storichis che ju testimoniintestemoniin.
 
Il procediment filologjic consist in talintal provà a cjatà le forme origjinarie di un test concun criterioscriteris mecanic-probabilistics e linguistic-formai. Il test al è inevitabilmentri corot de serieschirie di copis che lu àn tramandât de antichitâtantighitât a vuê.
 
ElIl tiermin al derive dal grêc: ''philos'' ("amà"/"ve cure") e ''logos'' ("peraule"/"discors"), o ben "amôr pe peraule, pal lengaç".
 
 
== Storie ==
Lis primis olmis di un studi sientific dai testostescj leteraris rimontin al periodi elenistic ([[IV secul p.d.C.]]), opare dai filologosfilolics de [[biblioteche di Alessandrie]]. Cheste ativitât si è svilupade une vore tal periodi dal umanisim, deventant une vere e proprie sience tal [[XIX secul]] gracie a lela ativitât di riorganizazion e riformulazion dal filologofilolic classic todesc [[Karl Lachmann]]. Ancje l'italian [[Giorgio Pasquali]], in teinte prime metât dal [[XX secul]], al à dât un impuartant contribût in teinte revision di cjamps e struments de critiche testuâl.
 
[[categorie:linguistiche]]
 
[[it:filologia]]