Radio Onde Furlane: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
'''Radio Onde Furlane''' e je une emitent radio comunitarie logade a [[Udin]].
La “radio libare dai furlans”, come che dîs un dai slogans plui frecuents, e trasmet par une buine part de sô programazion in [[Lenghe furlane|marilenghe]] (plui dal 60%) e si ocupe di atualitât, informazion e culture furlane oltri che di musiche e intrateniment. Diretôr responsabil e de programazion al è [[Mauro Missana]].
De radio e je parone la Cooperative di Informazion Furlane. La radio trasmet su dute la planure furlane e di pôc ancje in [[Cjargne]]. Si cjate il sô sît su la rêt e si po scoltâ in dut il mont in "[[streaming]]".
 
Rie 10:
Oltri a la informazion, che e reste l'aspiet plui cualificant a cirin di doprà di plui il furlan tal sport e tal intrateniment, gjenars che a tirin dongje in mût particolâr i zovins. Parcè che la nestre fevelade, e pues vê un avignî dome se e passe il testemoni ai zovins. Il compit dai imprescj di informazion al è ancje chel di judâ i furlans a passâ dal vernacul ae lenghe studiade e insiorade tal lessic.
In veretât, lis televisions e soredut lis radio privadis a son daûr a doprâ il furlan za di timp, cualchi volte in mût masse episodic, cuntune cierte pôre di olsâ a crodii fint insom.
Tant par fâ cualchi non, a àn vût trasmetût o a trasmetin par furlan (cui plui cui mancul): Radio Onde Furlane, [[Radio Spazio 103]], [[Radio Riviera]] che no je plui, [[Telefriuli]], [[Luxa tv]], [[Telepordenone]].
 
Maur[[Mauro MissaneMissana]], diretôr de programazion di Radio Onde Furlane, al à vût dit che: "Cundut che noaltris o lin in onde par furlan di agnorums, tal ore presint si sintìn pluitost escludûts. O vin finanziaments publics che nus judin a lâ indenant, ma simpri inte precarietât di mieçs e di risorsis cence ricognossi la nestre continuitât intal timp".
 
== I operadôrs ==
Rie 25:
 
== I fondadôrs ==
De int che inte istât dal [[1979]], si cjatà cun l'obietîf di fondâ un gnûf imprest di informazion indipendent e fasevin part autonomiscj, dissidents dal [[Moviment Friûl]], militants de çampe, int che vignive dai Coordenaments dai paîs dal taramot, catolics cjapâts de culture e de lenghe furlane. Par fâ cualchi non si po visâsi di [[Federico Rossi]], [[Sergio Venuti]], [[Silvano Pagani]], [[Mauro Tosoni]], [[Giorgio Cavallo]].
A tignî dongje chescj oms a jerin i argoments de autonomie regjonâl, la difese de identitât furlane, la valorizazion de lenghe come imprest di "emancipazion" dal popul.
Onde Furlane vie pai agns otante, sot la direzion di [[Federico Rossi]] e je deventade la vôs uficiâl dalis lotis popolârs e imprescj di sburte e contestazion a lis fuarcis al guvier. Il grant puest dât alis associazions, al volontariât, a la difese dai dirits civîi e je rivade a meti in discussion la unitât dal grup dai fondadôrs, come tal câs de nassite dal fenomen [[Leghe Nord]] e de jessude di [[Federico Rossi]] a metât dai agns otante.
 
== Chescj agns ==
In chescj agns la radio e à cirût di dâi ai furlans chel “servizi public” inte lôr lenghe che inmò al mancje su la radiotelevision publiche. Dongje de bataie pe lenghe, te emitente a àn cjatât spazi lis lotis pal autoguvier dal Friûl, pai dirits civîi, pal ambient, cuintri des servitûts militârs, cence dismenteâ la informazion su chês altris nazionalitâts minorizadis, che “Internazionalitari” al è un dai esemplis. Di Onde Furlane a son jessûts il prin videogjornâl dut par furlan, il prin coretôr ortografic, ma ancje un dai prins spazis di servizi pai imigrâts clamât Tam-Tam (1995) e po Colôrs, e po il “Premi“[[Premi Friûl”Friûl]]” e la golaine discografiche “[[Musiche Furlane Fuarte]]”.
Trasmissions diferentis, sîs radio gjornai in dì, rassegne stampe, spazi informatîfs. Dal 2007 e va in onde "Furlan piturât di neri", puartade indenant di un zovin dal Camerun che al cjacare pardabon in furlan.
Denant di un aument fuart de domande la radio e à dopleât la sô pussibilitâts e si slargje ai furlans de [[Americhe Latine]]. Il colegament par scoltâ la Radio in Friûl al è stât potenziât cuntune incressite de cualitât. Cun di plui al è ancje in vore un colegament par scoltâ la Radio in diferide di 5 oris (cul orari de [[Argjentine]]), sisteme che al jere za doprât di Radio FM Comunicar par trasmeti Onde Furlane a [[Colonia Caroya]].
 
== Referencis ==