Rivoluzion francese: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Rie 24:
Al model di monarchie assolude , i iluminiscj pensavin a une monarchie limitade da un parlament , e i dirits dal citadin , invezit de obedience dal sogjet. I filosofos iluminiscj difendevin la idee , che il podê al stave in te nazion.
 
Ancje le rivoluzion merecane , vignude juste prime di chê francese , fo un esempliparesempli par i citadins francês. Tal timp dal "Ancien Règime" , i parlamentârs , profitant dal lôr dirit di critiche , tal timp di egjstrazionregjstrazion des leçs in tai regjstros parlamentars , faserin des osservazions critichis tal confront dal podê reâl. Cheste posibilitât di contrastâ le cort reâl , met i parlamentârs in te condizion di jessi viodûs de opinion publiche , come difensôrs dal popul , si ben si ocupavin principalmenti dai lôr privilegjos.
 
Ancje se le situazion jere vonde complicade , i francês no imagjnavin di sigûr che une rivoluzion violente varès puartât a l'abolizion de monarchie.A testimoniance di chest , jere il grant rispiet che il popul veve tai confronts dal re.