Cjabie: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Sisto (Discussion | contribûts)
Sisto (Discussion | contribûts)
pNessun oggetto della modifica
Rie 4:
Sgrufuiade intune concje a su par ju 750 metris sul livel da mâr, a cjale jù la valade dal [[Bût]] fintremai a [[Tumieç]].
 
Par rivâ a Cjabie al covente di cjapâ la statâl 52bis che da [[Tumieç]] e rive fintremai a [[Mont di Crôs]] sul confin cu l'[[Austrie]]. Dopo vot chilometris e passât [[Zui]], li de gnove taronde tigninsi a gjestre, a si jentre a Darte e dopo 500un 200 metris, a lì la che al jere il vecjo albierc ;"Savoia" che cumò e an mitût a puest, a si cjape ancjemòsvolte a gjestre e subit dopo a sinistre, cjapant cussì la strade comunâl che e puarte, just apont, a Cjabie. Subit prime di rivâ su, cuant che il cîl si vierç e la campagne si slargje, fermaìsi te localitât di "Codes" par cjalâ ju la valade dalde Bût di dulà che si viodin i paîs di Cedarcjis, Cjarugnê, Dimponç, Navarlôns e Tumieç.
 
Cjabie e je famose soredut pe fieste de Madone di Dicembar e pe sgnape di brundui o sespis, denominade "Sliwovitz" e otignude da un vecjo mût di distilazion inventât, disin cussì, in tai paîs slâfs, forsit in [[Slovenie]]. Vonde impuartant e cognossude, inte gleseute di San Zorç, si pues viodi la pale di San Gotart piturade dal [[??? Grassi|Grassi]]. In dì di vuê a Cjabie, a vivin al incirche 250 animis, ma timp indaûr la popolazion e jere rivade ancje fin a 350-400 di lôr cuntune sglavinade di fruts, par cui a jerin l'asîl e ancje lis scuelis elementârs. L'ativitât principâl de int, fintremai tai agns sessante-setante, e jere chê agricule, divierse di che de plane, par vie de tiere cussì puare, tant che un grum di int e scugnive lâ ator pal mont a vore, come che ben al conte [[Leonardo Zanier]].
 
Dai agns otante in ca la vite a je cambiade in miôr ancje pal fat che a son ladis in miôr lis condizions economichis de [[Italie]] e alc ancje de [[Cjargne]]. In ogni câs al è vonde facil, ancje in zornade di vuê, di intivâsi a viodi alc da vite di une volte soredut da part dai vecjos o chei indenant cui agns, che a son restâts tacâts al paîs, ma ancje di cualchi zovin che al crôt ancjemò in chel mût di vivi o che lu fâs par tignî su lis tradizions.
 
In chiscj ultims agns la zoventût e à dât dongje il circul culturâl ''il ferâl'' cul scopo di tigni in pins e lustris lis tradizions storichis dal paisut, organizant, vie pal an, events culturals, fiestis di pais e manifestazions varîs.
 
--[[Utent:Sisto|Sisto]] 14 di Mai 2009 a lis 07:13 (UTC)