X flottiglia MAS: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Barbarigo (Discussion | contribûts)
Nessun oggetto della modifica
Barbarigo (Discussion | contribûts)
Nessun oggetto della modifica
Rie 2:
 
 
La '''La DecimaX Flottiglia MAS''' pui cognossude ancje come '''Xª MAS''', '''10ª Flottiglia MAS''',
'''La Decima''' fo un cuarp de marine militâr taliane creât subît daspò de [[Prime Vuere Mondiâl]] cu l'obietîf di dâ cuarp a une unitât specializade.
 
Soredut tal principi , cheste unitât specializade no rive a otegni un bon sucês in tes sôs primis operazions.Tancj sôi soldâts muerin in tes primis operazions , come tal atàc di [[Malte]] .
Ma cun lis gnovis tecnologjis , rivin i prins sucès , come a Suda (25-26 di març dal 1941) e a [[Alessandrie]] (19 dicembar dal 1941).Il risultât di chestis operazions puartin le [[Royal Navy]]
dal [[Ream Unît]] a no vê pui a disposizion nâfs di vuere tal [[Mediterraneo]] par un lunc periodo.
Cul armistizi dal [[8 di setembar]] dal [[1943]],cheste uneunitât reste blocade tal puart di [[La Spezie]] dulâ,cul stês nom ,ven riorganizade in un cuarp franc , jentrât te Marine Republicane. Une atre part , invezît , ven riorganizade cul nom di 'Mariassalto'. Cheste unitât, comandade dal Capitan Ernesto Forza, econtinue la vuere di flanc a lis fuarcis dai Aleâs.
 
In tal 1954 , il grup vên ricostituît cul nom di Comsubin ("Comando Subaqueo Incursori").
 
==Piçule storie de 'X Flottiglia MAS ' ==
 
===La prime vuere mondiâl===
 
Le storie de X Flottiglia MAS scomence cul scomença de [[Prime Vuere Mondiâl]] ,cuant che il cantîr navâl SVAN di [[Vignesie]] scomence le costruzion, par cont de [[marine militâr taliane]], dai prins MAS (motobarcje armade SVAN).Cul timp,le denominazion MAS gambie di significât, par jessi clamât 'Motobarcje armade silurante'.
 
Line 15 ⟶ 25:
In tal 1941, la ''Prima Flottiglia MAS'' e cambìe denominazion par deventâ le ''Decima Flottiglia MAS'', une unitât speciâl. Il non al ven sielzût in riferiment de legjon preferide di [[Gjulio Cesar]]. Cui armaments speciai par la vuere sot de aghe, fasin part de unitât une scuadre di specialiscj: i ''uomini gamma'' oms preparâts par la sot des barcjs par tacâ l'esplosîf. Cheste sarà une particolaritât dute taliane.
 
=== In te Republiche sociâl taliane ===
== La Decime Mas fassiste ==
[[Figure:357px-Decima _MAS.jpg|right|thumb|200px150px| la X flottiglia MAS daspo dal 8 di setembar 1942]]
Une part di cheste unitât,in te confusion che si jere vignude a creâ daspo dal 8 di setembar dal 1943,sielç di continuâ a combati a flanc dai nazifassiscj,cuintri i anglomerecans.
I nons e le simbologje vegnin utilizâs da Junio Valerio Borghese, za alt uficiâl di cheste unitât, par meti dongje une unitât militâr indipendent che continue la vuere sot de bandiere de [[Republiche di Salo]] e di flanc dai todescs intai combatiments dal '[[Sbarco di Anzio]]' e ancje in operazions cuintri i [[partigjans]] , torturis sui presonîrs , fusilazions , soredut tal front OrientalOrientâl, ativitât indulà che i militârs de Decime a àn mostrât dute la lôr crudeltât. Tancj di lôr son deventâts [[criminalscriminâls di vuere]].
La Decima di Borghese al a ancje combatût a Anzio cuintri i anglomerecans , difendint la Linee Gotiche , a Lugo e in tal Polesine.
 
Tal front Orientâl la Decime je impegnade sedi in operazions di contrast ae invasion jugoslave (come in te batae di Taranova) , sedi come afermazion dal dirît talian su chês tiaris , cintri i tentatîfs dai naziscj todescs di puartâ vie a l'Italie le sovranitât dai teritoris dal [[Friûl]]
e de [[Vignesie Julie]] , aministrâs dai todescs cul non di (''Operationzone Adriatische Küstenland'') .Di fât , i todescs vevin intenzion di puartâ vie a l'Italie chestis tiaris , par zontalis al Tiarç Raich.
 
Daspo dal 8 di setembar , i rapuarts jenfri la Decima e la Marinassalto dal Ream d'Italie restin boigns , soredut par evitâ di scuintrasi jenfri di lôr , par la gjestion dai presonîrs cence fâ savê nuje ai todescs e ai anglomerecans , e par jessi pronts par difindi lis tiaris de [[Vignesie Julie]] , in câs di un atàc dai partigjans di Tito.
I nons e le simbologje vegnin utilizâs da Junio Valerio Borghese, za alt uficiâl di cheste unitât, par meti dongje une unitât militâr indipendent che continue la vuere sot de bandiere de [[Republiche di Salo]] e di flanc dai todescs intai combatiments dal '[[Sbarco di Anzio]]' e ancje in operazions cuintri i [[partigjans]] soredut tal front Oriental, ativitât indulà che i militârs de Decime a àn mostrât dute la lôr crudeltât. Tancj di lôr son deventâts [[criminals di vuere]].