Ecidi di Purçûs: diferencis tra lis versions

nessun titul de modifiche
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Barbarigo (Discussion | contribûts)
Nessun oggetto della modifica
Rie 1:
[[Figure:Attimis Porzus 05042007 03.jpg|right|thumb|250px| il paîs di Porzûs]]
Ai '''7 di fevrâr dal 1945''' un grup di un centenâr di partigjansi comuniscj de GAP furlane, partîts la sere prime di Orsarie di Premariâs, cun a cjâf '''Mario Toffanin''' ([[Giacca]]) e Fortunato Pagnutti (Dinamite), a rivarin sul misdì al puest dal presidi de [[Brigade Osôf]], che al jere logât intes malghis di Porzûs, comun di [[Attimis]] ma plui dongje a [[Faedis]], con l'obietîf di meti fûr zûc chel presidi arestant i partigjans osovans che a jerin a lì che jerin comandâts di [[Francesco De Gregori]] (Bolla).
 
Il comant osovan al jere sul mont '''Toplj-Uork''', intune malghe a une ore a pîts di Porzûs. I partigjans di Giacca a gjavarin lis armis De Gregori (cjapitani dai Alpins, barbe dal cjantautôr) e lu coparin, insiemit al comissari politic dal Partît d'Azion Gastone Valente (Enea), a un zovin di vincj agns Giovanni Comin (Gruaro, pene rivât) e a Elda Turchetti (che Radio Londre le veve batiade "spie" dai naziscj, ma secont i partigjans osovans e jere a puest).
Chel altri comandant de la Osôf, Aldo Bricco (Centina), purpûr ferît a colps di mitraie al rivà a scjampâ. I gapiscj si faserin vierzi i magazens e cjaparin la robe rivade cuntun avion che al veve procurât la mission dal inglês Thomas Roworth (Nicholson), cjaparin presonîrs altris 16 osovans, tra lôr [[Guido Pasolini]] (Ermes), fradi di Pier Pauli, e forin puartâts al [[Bosc Romagn]]. Intai dîs subite dopo, daspò procès somari, a son stâts fusilâts (mancul doi che passarin cui Gap). In dut vincj muarts.
1 160

contributi