Famee: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o gjavi: be-x-old:Сям’я
Rie 8:
Te etâts plui antighis, ma ancje in tancj societâts diferentis in timps plui dongje al dì di vuê, a si cjatavin diviers elements comuns.
 
In prin a jere une dominance dal [[om]] su la [[femine]], il [[matrimoni]] al jere spesdispès un contrat fra lis fameis di provignince e il rapuart al jere monogamic (ma in diviersis societâts l'om al podeve vê des concubinis),
 
AlE esisteve la pussibilitâtpossibilitât di finì il matrimoni cun cualchi forme di [[divorzi]] o di repudi de [[femine]].
 
Pai [[Grêcs]] e pai [[Romans]] a fasevin part de famee ancje i parincj, i servidôrs e i [[sclavitût|sclâfs]] di cjase. Lis invasions dai [[Barbars]] a àn puartât a une definizion di famee plui grande dentri lade [[tribù]] ([[clan]]).
 
Cu la [[etât di mieç]] te famee Europeane si jeè fate sintì la influence de [[religjon cristiane]]. No jerin permetudis formis di [[poligamie]] ni si podeve [[divorzi|divorziâ]].
 
Tal [[secul XX]] une schirie di cambiaments a àn mudât la famee tradizionâl. La [[secolarizazion]] de societât e la impuartance minôr de [[Glesie]], la pussibilitâtpossibilitât di divorziâ, il fat che lis fameis a sedin simpri plui piçulis, il fat che lis feminis a rivin a fâ valê simpri di plui i lôr dirits ea son dai elements che a àn vût la lôr impuartance.
 
== La famee vuê ==