Slovenie: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p robot Adding: hy:Սլովենիա
Judri (Discussion | contribûts)
Nessun oggetto della modifica
Rie 74:
|
monede=
[[TallerTolar]]
|
energie=
Rie 98:
}}
 
La '''Slovenie''' (par [[Lenghe slovene|Sloven]] ''Republika Slovenija'') e je un stât de [[Europe]] centrâl che e fâs part de [[Union Europeane]] dal [[1 di Mai]] dal [[2004]]. E confine cun l'[[Italie]] a ovest, cun l'[[Austrie]] a nord, cul [[Ongjarie]] a nord est e cu la [[CravuazieCrauvazie]] a sud. A sud ovest e je ancje bagnade par pôcs chilometros dal [[Mâr Adriatic]].
 
La Slovenie e fo sot da l'Imperi d'[[Austrie]] e po sot di chel di [[Austrie-Ongjarie]] fint al 1919, po e jentrà tal Ream [[S.H.S.]] ch'al deventà il [[Ream di Jugoslavie]].
E fo invadude di bande da l'[[Italie]], de [[Gjermanie]] e da l'[[Ongjarie]] tal 1941.
Tal 1945 e jentrà inte Federazion Socialiste Jugoslave, il 16 di setembar dal 1947 e anetè il [[Gurizan sloven]], e il 10 di novembar dal 1975 la "[[Zone B]]", al ven a stâi i paîs talians di [[Cjaudistrie, [[Isule d'Istrie]] e [[Piran]]. Cheste republiche e deventà indipendent tal [[1991]] cuntune ribelion ch'e provocà il disfament de [[Jugoslavie]] comuniste.
La vuere in Slovenie e durà uns 15 dîs.
 
Il simbul de Slovenie al è la fuee di tei (''Lipa'').
 
La Slovenie e je unevore cognossude pe nature e pai siei meraveôs parcs nazionâi.
 
Fin al [[1945]], e faseve part dal [[Ream di Jugoslavie]], dopo e jentrà inte Federazion jugoslave, par rivà ae indipendence tal [[1991]].
 
[[Categorie:Stâts dal mont]]