Colôr: diferencis tra lis versions

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o zonti: so:Midab
Xqbot (Discussion | contribûts)
p Robot: o zonti: ig:Àgwà; modifiche estetiche
Rie 6:
Il '''colôr''' al è nuie altri che ce che o rivin a percepî dai segnai gnervôs tai voi dulà che a son i recetôrs de lûs inte [[retine]]. I recetôrs a mandin segnai al çurviel cuant che assorbissin radiazions di nature eletromagnetiche che a lôr volte a vegnin di une ben marcade intensitât di lungjece di onde.
 
La formazion de la percezion dal colôr e ven in trê moments:
# Intun prin moment un grup di [[Foton|fotons]] (che a sticin il voli) al rive al voli traviersant la cornee, l'umôr de aghe, la pupine dai voi, e l'umôr di veri rivant fintremai ai recetôrs de lûs inte retine (a bachet e a coni), là che al ven assorbît. Il risultât dal assorbiment a son trê segnai gnervôs eletrics, (o trasduzion) in modulazion di amplece.
# Intal secont moment si cjate te retine une trasformazion dal segnâl. Al ven elaborât e comprimût, fasint di trê un, in modulazion di frecuence: a son segnai in oposizion che a van al çurviel vie pal gnerf otic.
# Intal tierç e ultin moment a si cjate la leture dai segnâi e la lôr interpretazion de bande dal [[çurviel]] e la vere percezion dal colôr.
 
== Viôt ancje ==
* [[Liste dai colôrs]]
 
Rie 58:
[[hu:Szín]]
[[id:Warna]]
[[ig:Àgwà]]
[[io:Koloro]]
[[is:Litur]]