La retoriche (dal grieg ῥητορικὴ [τέχνη] rhêtorik/ề [tékhnê/], "tecniche/art oratori") designa propiamentri "l'art di hablâ bien" e je l'art o la tecniche de persuasion, normalmentri mediante l'ûs de peraule. La retoriche, la dialetiche e la gramatiche constituyin il trivium, che forma cul quadrivium lis 7 arts liberâls de culture ozidentâl. A l'Etât Antigue e l'etât mediane, la retoriche al è stat infocada inte persuasion intai contests publîcs e politîcs, cussì come a lis asambleis e i tribunâls.

Atenzion! Il contignût di chest articul nol è par furlan

Se tu puedis e se tu âs voie judinus a tradusilu
Se tu sês l'autôr dal test par plasè viôt la pagjine di discussion par clariments.
Par plasê cjale la pagjine di discussion.


Un ringraziament al va a cui che al à scrit chest articul.

Dut câs il test nol è scrit inte grafie normalizade; se tu puedis, modifiche la pagjine seont lis regulis che tu cjatis ca.

Dal chest mod, si svilupât dentro des sozietâtes abiertis e democratics, i derechs di spresion, di libre reunion e i derechs politîcs di une parte de poblazion.

Il concept di retoriche à variât durante i 2500 agns di esistence de peraule. Hasta i nuestris diis, la retoriche se describ intun sens ampli, come l'art o la pratiche de persuasion sea que sea il medi di comunicazion, ma doprand il lenguaje. I termins "retoriche" o "sofisme" se emplein a menût cuntun sens negatîf, di desinformazion, propagande, o ancje par calificâ di dudos un discurs pseudo-argumentatîf. Come l'art de persuasion, la retoriche continua jugand un rol impuartante dentro la vide publiche contemporanee.

Definizion cambie

La retoriche al è a la verie la sience (intun sens dal studi struturât) e l'art (intun sens di pratîc recolzada plui di un conoziment probât) che se refiere a l'azion dal discurs dal alma (l'alma al è quiin habla). Intun prinzipi, la retoriche al è unicamentri orâl, ma evidentementri se preocupa ancje dal discurs escrît che al è une transcripzion o une mimesi dal orâl. La definizion di retoriche cambiara cul pas dai sigls (apuartazions dai griecs, dai oradores romans, hasta i europes).