Religjon tradizionâl cinese

La religjon tradizionâl cinese e e je chê praticade in grande part de Cine, che e cjape dentri il cult dai antenâts e lis crodincis de mitologjie cinese (cult di erois o personaçs divinizâts), cun diversificazions locâls. Si trate di crodincis no organizadis di un sisteme centrâl, cence un cult e un rituâl precîs.

La religjon si è disvilupade di un cult pal plui aristocratic. Lis divinitâts principâls a jerin costituidis par antîc dai dius dal cîl, che a difindevin il stât e a garantivin la justizie, di chei de tiere, che a protezevin il podê regâl su la tiere e la prosperitât dai cjamps. A chestis si zontave il cult dai antenâts, in origjin in particolâr chei de dinastie regnante: si ritignive di fat che une part dal spirt dal defont e restàs inte tombe e e ves di jessi nudride des ufiertis dai dissendents. Altris divinitâts locâls a jerin leadis ai flums e ai mârs.

Une vore leadis ae religjon inte devozion popolâr a jerin lis crodincis intal mont dai spirts e intes pratichis magjichis e divinatoriis.

Cu la nassite dal Confucianisim, dal Taoisim e la difusion in Cine dal Buddhisim cinese, chês che a vegnin clamadis lis "trê dotrinis" si son messedadis cu la religjon popolâr ("la cuarte vie") costituint un mosaic composit di crodincis definît religjon tradizionâl cinese. Prime dal bant des religjons e de Rivoluzion culturâl, fissâts dal guvier cinês, dut câs, lis trê dotrinis a vevin un clericât, templis e rituâi, simpri influençâts des crodincis popolârs.

Jessint duncje "popolâr" e cence un so canul, il guvier de Republiche Popolâr nol à sostignût la "rinassite" (come che al è acjadût par religjons dotadis di un corpus di testemonis che al podeve jessi ogjet di studis e insegnaments universitaris) dilunc dal periodi di liberalizazion religjose dai agns '70. Chestis pratichis religjosis vuê a puedin jessi praticadis in pâs.