Il Nadison (in sloven Nadiža), al è un impuartant flum dal Friûl.

Icono de esbozo
Icono de esbozo
Cheste vôs al è un aboç, che al è stât juste scomençât e al conten dome pocjis informazions.
Se tu puedis, zonte alc cumò e judinus a fâle deventâ simpri miôr seguint lis convenzions de Vichipedie. Par vê une liste complete des vôs in cheste condizion, cjale la rispetive categorie. Graciis di cûr!

Al nas a 415 metrots di cuote al confin tra la Slovenie e il Friûl e al derive de confluence dal Riul Blanc (in sloven Bela Nadiža) e dal Riul Neri (in sloven Crni Patok) che a vegnin jù da lis faldis dal Montmaiôr che al fâs part de cjadene da Mont Grande in teritori dal comun di Taipane e dal Gabrovig.

Subite dopo al jentre in teritori sloven passant a nord dal Mont Mia fint a la forcele di Cjaurêt dulà che al volte viers sud rientrant in Italie a ret dal pas di Stupice.

Dopo ve traviersât i comuns di Pulfar e di San Pieri dai Sclavons, lu cjatin une vore infuessât al puint di San Cuirin e di li al scomence une corse intun carateristic foran che a si conclût ai confins dal comun di Manzan, par dopo seguitâ in plan.

Carateristics a son ancje i passaçs sot dal puint dal Diaul di Cividât e dal puint Roman di Premariâs.

Sot dal comun di Trivignan al finìs inte Tor e di lì al scomparìs inte marsure. Cuant che e je le aghe grande al rive a butâsi intal Lusinç.

Il Nadison al è lunc 60 chilometris e la sô sfòndare idrografiche a je di cirche 322 kmq.

Une vore interessante e je le faune che si pues cjatâ tal ambient fluviâl, soredut il pesam e i ucei, ancje se va dit che intai ultins agns e àn patît le diminuzion te puartade de aghe.


Leams esterns cambie