Za tai Antîcs Ats Comunâi dal 1286 si fâs riferiment a une villa di Maniaco Livri come a une zone ai limits dal abitât di Manià, viers la rive çampe dal torent Ciline.

Pe aministrazion, Manià Livri al jere sot la jurisdizion de badie di Millstatt, in Carinzie, dal dut autonom dai Conts di Manià a mancul fin ai prins agns dal 1800, libar ancje di nomenâ par so cont un cjapitani e trê zurâts par assolvi lis vertencis civîi.

Manià Livri vuê si propon come un paîs ric di storie e di testemoneancis architetonichis particolarmentri impuartantis, in particolâr lis tipichis cjasis furlanis restauradis dopo il taramot dal 1976, tal rispiet totâl dai dissens origjinâi: un puarti a arcs al plan tiere e une arie parsore cun rosis rampighinis in istât.

La glesie parochiâl dal Sietcent, avodade ai Sants Vît, Modest e Crescenze, e à un piçul orghin dal 1759, opare di Antonio Barbini. A Manià Livri al è un centri sociâl che al coordene lis ativitâts sociâls e culturâls dal paîs, proponint vie pal an tantis manifestazions ricreativis e sportivis, in particolâr cuant che e je la fieste de Madone dal Rosari a fin istât, escursions in montagne, mostris tematichis e un origjinâl presepi sot Nadâl.