Il Deuteronomi al è il cuint libri de Torah ebraiche e de Bibie cristiane. Al fâs part dal Pentateuc e partant dal Vecjo Testament.

Carton dal Deuteronomi inte "Bibie di San Pauli"

Origjin cambie

Il non al ven fûr de Setante greche, "Deuterònomion", fat di "dèuteros", secondo, e "nòmos", legge. Partant al significhe "seconde Leç" o ripetizion de Leç.

Nonostant il non chest libri nol è une ripetizion de Leç, ma ben une spiegazion de Leç e al incitave i israelitis a amâ il Diu e a obedî par jentrâ inte Tiere Prometude.

Il scritôr di chest libri al ven ritignût jessi Moisès come i precedents cuatri libris dal Pentateuc.

Une des plui vigorosis testemoneancis a sostegn de autenticitât di Deuteronomi, e je propit che di Jesus. Al inizi dal so ministeri, lui al fo provât trê voltis dal Diaul e lui al rispuindè par trê voltis: "Al è scrit" riferintsi a precîs pas di Deuteronomi.

Contignût cambie

Il prin discors di Moisès al è une introduzion storiche di chel che al seguìs e al ricuarde ai israelitis che e dovevin cjapâ paronance dal pais prometût a Abram, Isac e Jacop.

Moisès al dâ grande impuartance a la Leç, ricuardant di no zontâ ni di gjavâ nuie ai comants di Diu.

Intal secont discors al ribadis la ubidience a la Leç che a devi saltâ fûr dal cûr e no par fuarce. Al motive specifichis leçs che i israelitis a varan di osservâ une volte che a saressin jentrâts inte Tiere Prometude.

Intal tierç discors Moisès al met in vuardie des conseguencis de infedeltât, parfin che a saressin stâts sparniçâts e disterminâts dal pais.

Intal cuart discors al ven concludût un santissimât zurament cun Diu.

Moisès al sa che a nol rivarà inte Tiere Prometude, partant cumò al incariche Josuè par vuidâ il so popul. Dopo vê viodude la Tiere Prometude dal mont Nebo, Moisès al mûr.

Utilitât cambie

Nus insegne cuai che a son i impuartants principis che a stan a la fonde de leç di Diu.

Tancj servidôrs di Diu de epoche cristiane e prime di che cristiane a tirarin fûr istruzions e incoragjament dal libri di Deuteronomi e chest al vâl ancje par no vuê.

In dut il libri al ven metût in risalt il concet che si devi adorâ dome Diu e lui sôl.

Il so contignût nus permet di comprendi miôr il Ream di Diu.