In fisiche il tiermin densitât (ρ) al è un valôr che si da a la cuantitât di masse contignude intun volum che e po vignî doprade in maniere assolude o relative. La densitât di un cuarp che e à une concentrazion plui o mancul penze rispiet al volum di riferiment, a ce che si spietisi o che si à di bisugne. La masse voluminose di un cuarp (marcade cul simbul ρ o ancje δ) al è pâr a la sô masse dividût il volum che al jemple.

Se m e je la masse e V il volum si à duncje:


Tal Sisteme Internazionâl la densitât si misure in kg/m³; tal sisteme CGS in g/cm³ o compagn in g/ml. La densitât voluminose e je il contrari dal pês specific.

Tai fluits i cuarps cun densitât minôr, se metûts sot a un cjamp gravitazionâl, a stan su su chei di densitât plui grande. Pai licuits, che a cjapin la forme di dulà che a son contignûts, la misure de densitât si le cjape cul picnometri, un bussul cul volum cognossût. Il rapuart jenfri masse dal licuit cjapât cul so volum al è la densitât. Ancje pai gas la misure de densitât si le fâs cun imprescj che vegnin jemplâts cul gas che nus covente a misurâ a la pression a 1 atmosfere. Tal câs dai solits, la densitât e ven daûr de temperadure par vie che il volum di un solit al cambie daûr il cambiâ de temperadure.

Il tiermin densitât si po doprâlu ancje tai câs di altris grandecis che a àn une distribuzion tal spazi. Par esempli il rapuart tra il numar di eletrons in un volum che si à e il volum stes si clame densitât di eletrons; il rapuart tra la cariche totâl che si à intun volum e il volum stes si clame par solit densitât di cjarie; la energjie de lûs par unitât di volum si clame densitât di energjie luminose.

Si che duncje a si po dî che la densitât di une grandece si pant midiant il rapuart jenfri la cuantitât de grandece contignude in un volum cognossût e il valôr di chest ultin.

Tal câs dulà une grandece (ad esempli la cjarie eletriche) si slargje su un plan, si po cjacarâ di densitât superficiâl di chê grandece (ad esempli densitât superficiâl di cjarie) cuant che si cjale il rapuart jenfri la grandece e la aree dal plan là che je slargjade. Tal câs di une curint eletriche traviers un condutôr di sezion S si clame densitât di curint il rapuart tra la corint e la sezion S traviersade.