La Chimiche organiche e je la part de chimiche che e studie lis moleculis fatis soredut di atoms di Carboni e di Idrogjen, ma che a podin vê ancje cualsisei numar di altris elements.

Icono de esbozo
Icono de esbozo
Cheste vôs al è un aboç, che al è stât juste scomençât e al conten dome pocjis informazions.
Se tu puedis, zonte alc cumò e judinus a fâle deventâ simpri miôr seguint lis convenzions de Vichipedie. Par vê une liste complete des vôs in cheste condizion, cjale la rispetive categorie. Graciis di cûr!
Il metan al è un dai composcj organics (idrocarburi) plui sempliçs, fat di une molecule di carboni e cuatri di idrogjen

La definizion origjinâl di chimiche "organiche" e ven de idee sbaliade che i composcj organics a fossin simpri leâts cul procès de vite. In realtât di ce che o savìn, la vite su la Tiere dipent ancje de chimiche inorganiche; par esempli, une vore di enzims si basin su metai di transizion come fier o ram; e materiâi come scussis, dincj e vues a son composcj sei organics sei inorganics. Fûr che il carboni elementâr, dome cun ciertis classis di carboni i composcj come ossidis, carbonâts e carbûrs a son considerâts par convenzion inorganics. La biochimiche e trate soredut de chimiche des biomoleculis come proteinis, acits nucleics e sucars.

Par vie des lôr propietâts unichis, i composcj cun plui atoms di carboni a son un grum variis e lis lôr aplicazions a son grandononis.

Par solit, i composcj organics a son sensibii al calôr e si disfin prime di rivâ ai 300 °C. A tendin a sei pôc solubii in aghe e a son solubii tai solvents organics, ancje se chest al varie di compost a compost.

Su Wikimedia Commons al è disponibil contignût multimediâl relatîf a:

Chimiche organiche