Al è nassût in Pensylvania il 16 fevrâr 1852. Secont di mari di Joseph L. Russel, un presbiterian di origjin scozês.

Charles Taze Russel

Al jere un zovin taiât pai afârs tant che a dome undis ains al deventà soci dal pari. A gjestivin insiemit un negozi di vistîts par om. Al jere une vore industriôs tant che al rivà a slargjà il zîr di afârs, finint par gjestî personalmentri diviers negozis.

Nol jere ateu, ma nol acetave i insegnaments religjôs dal so timp. Simpri in cercje de veretât, intal 1869 al cognossè lis ideis dai aventiscj e chest lu sburtà a lei la Biblie.

Intal 1870 insiemit a cualchi cognossint di Pittsburgh, al fondà un grup par studiâ la Biblie. Lis veretâts che a lôr viodude a deventavin simpri plui claris, lu segnarin par un net distac des dutrinis in voghe.

Ator dal 1876 , Russel al cognossè l'aventist Nelson H. Barbour e insiemit a publicarin un periodic religjôs clamât "Herald of the Morning". Intal 1878 par vie di viodudis difarentis su ciertis cuestions dotrinâls (riscat midiant la muart di Crist), Russel al cjonçà i rapuarts cun Barbour.

Intal lui dal 1879 al començà a publicà la riviste "Zion's Watch Tower and Herald of Crist's Presence", dal cuâl al jere diretôr e editôr. Vuê cheste riviste e je cognossude come "Torre di Guardia".

Al decidè po dopo di istituî des adunancis dulà che i soi letôrs a podevin cognossi i compagns di fede e par incoragjâsi un cun chel altri. Viodût che i grops a nassevin ancje in altri bandis, al començà a viazâ par sintisi vicin ancje a chestis personis. Par chest motîf al fo ancje clamât il "pastore Russel".

Al scrivè diviersis publicazion e libris e al doprà ogni mieç par slungjâ l'opare, cun gjornâi, diapositivis, cine, e discs.

Al viazave tant e propit dilunc di un zîr di conferencis intal Texas al murì sul treno intal otubar dal 1916.