L'AIDS (sigle vignude dal inglês, corispuindint al furlan Sindrome di ImmunoDeficence Acuiside), e je une malatie infetive causade dal virus dal HIV, che al provoche une profonde alterazion de immunitât celulâr, che a sô volte favorìs la instaurazion di altris infezions e malatiis che dispès a son chês che puartin plui dams al malât.

SIDA
Classificacin e leams esternis
Il nastri ros al è un simbul di solidarietât viers i positîfs al HIV.
ICD-10 Model:ICD10
ICD-9 Model:ICD9
DiseasesDB 5938
MedlinePlus 000594
eMedicine emerg/253 
AVÎS MEDIC
Virus dal AIDS
Detais dal virus (inglês)
Percentuâl di infetâts dal AIDS intal mont tra il 1999 e il 2002

Di cuant che al è stât cjatât fûr il prin câs, intal 1981, i muarts di AIDS tal mont a son stâts plui di 6,4 milions di personis, cun plui di 40 milions di infetâts. E je une epidemie, grâf in particolâr in Afriche, dulà che il sisteme sanitari al è scjars, e la midisine no je ancjemò rivade a cjatât un rimedi par curâle.

Il virus dal AIDS, al contrari di altris virus, al è relativementri pôc resistent fûr dal cuarp, cussì che in pratiche si lu pues cjatâ dome tal sanc, tal sperme, intes secrezions vagjinals o intal lat materni, e duncje al è trasmetibil dome traviers di checj mieçs. No son regjistrâts câs di trasmission cun altris licuits, come lis lagrimis, il sudôr, la tos, la salive e v.i.

Prevenzion cambie

Il mût miôr par no becâ une infezion di HIV al è no doprâ di gnûf materiâl come lis siringhis, evitâ i rapuarts sessuâi no protets e sta simpri atents tal câs scambi di sanc.

 
Evoluzion tipiche de malatie (inglês)
  Su Wikimedia Commons al è disponibil contignût multimediâl relatîf a:

AIDS