Inte mitologjie greghe e romane, Uran (par grêc Οὐρανός Ouranós, «stelât, firmament») al è une divinitât primordiâl, personificazion dal cîl.

Uran al è la personificazion dal Cîl tant che element fertil. Inte opare di Esiodi, Teogonie, al è fi e coniugât di Gjee (la Mari Tiere). Altris poemis e contis a fasin il fi di Etar (il Cîl superiôr), cence che, in cheste tradizion che e va daûr ae Titanomachie, al sedi pandût il non de mari.

Daûr de tradizion esiodee Uran si à unît cun Gjee e le à fecondade butant sù di cheste gotis fertilis di ploie, dant cussì vite aes primis divinitâts mostruosis: i Titan, i ciclop e i arogants ecatonchir.

Inte pôre di vignî dispodestât dai siei fîs fuarts, ju butave, man a man che a nassevin, intal Tartar, vâl a dî intes vissaris di Gjee, che, cun orôr di chel at, e à persuadût so fi Cron, l'ultin dai dodis titans gjenerâts di Uran, a rivoltâsi a sô pari cuntun falcet adamantin. Cussì Uran, cjapât di sorprese dal fi propri intant che al steve par unîsi di gnûf in amôr cun Gjee, al fo spadât. De sô nature butade intai mârs dongje di Cipri e de sbrume marine che si è formade e je nassude Afrodite, intant che lis sôs gotis di sanc che a colarin par tiere a àn fecondât une ultime volte la Tiere, dant vite aes Erinis, ai Zigants e aes Ninfis Meliis.