Cul non Numars, chest livri biblic al si riferìs al censiment dal popul che al ve lûc la prime volte al mont Sinai e po dopo intes plagnis di Moab.

Al ven fûr da "Arithmòi" de Setante greche.

I ebreus purpûr lu clamavin Bemidhbàr che al significhe "intal desert". Al fo propit intal desert che si verificarin i acjadiments di Numars.

Che il libri al fasedi part des Sacris Scrituris al è confermât dal fat che tancj acjadiments esponûts intal libri a son esplicitementri riclamâts di altris scritôrs de Biblie.

Contignût cambie

A vegnin contâts i acjadiments che a verin lûc al mont Sinai dulà che e vignì fate la prime conte che segnave cirche trê milions di personis.

Si cjacare po dopo dal pelegrinagjo intal desert e la lungje marce par rivâ inte Tiere Prometude.

Dilunc chest periodi i israelitis a incuintrarin diviersis dificoltâts comprendudis barufis internis par il comant.

A si cjatin dopo intes plagnis di Moab, dulà che magari cussì no il popul, influençât des nazions dongje, a si dè a la imoralitât e a la adorazion di divinitâts pusticis, dismovint la fote dal Idiu.

Utilitât cambie

I sacrificis di animâi che si conte intal libri di Numars a figurin il provediment plui grant de purificazion par mieç dal sa crifici di Crist.

Il fat che l'Idiu ju fase pelegrinâ par cuarante ains intal desert prime di jentrâ inte Tiere Prometude, par vie de lôr mancjance di fede, nus mostre come ancje vuê o vin di compuartâsi intai confronts dal Idiu.

Nus met ancje in vuardie da lis pratichis imorâls che e displasin al Creatôr.